Programlama Öğrenmeye Nereden Başlamalıyım


   Programlamada gelişmek kod yazmaya bağlıdır. Kitaplar, eğitim videoları gibi yardımcı kaynaklardan faydalanırken sadece okumak ya da videoyu izlemek o an konuyu anladığını zannetmekten ileriye geçmez. Hangi iş olursa olsun bu böyledir. Bir işi tam anlamıyla kavramak, o işi yaparken karşılaşılan hatalara, yanlışlara ve bunun sonucunda ulaşılacak çözümlere bağlıdır. Size şöyle bir örnek vermek istiyorum. Araba kullanmayı öğrenmeye başladığım zamanlarda vites atmak, aynaları kontrol etmek, emniyet kemerini takmak ve park etmek ile ilgili problemler yaşadım. Açıkçası bunları alışkanlık haline getirmekte ya da bu konuda tecrübe sahibi olmakta zorlanacağımı düşünüyordum. Daha sonra kullana kullana özellikle yalnızken trafiğe çıkarak tecrübe kazandığımı fark ettim. Beynimi zorlamadan, çok fazla düşünmeden arabayı ustaca kullanır hale gelmiştim. Çünkü trafikte çok fazla problemle karşılaştım, büyük bir kaza geçirdim. O problemlerle nasıl başa çıkacağımı ve hangi durumlarda daha dikkatli olacağımı böylece kavramıştım.

   Dönelim asıl konumuza. Program yazmaya ilk başlandığında neyin nereye, hangi sırayla yazılacağını ve hatta değişkenlere ne isim verileceğini kestirmek zor olabilir. Büyük bir proje yapmadan büyük bir proje yapma yetkinliği kendiliğinden oluşmaz. Bu yüzden programlamaya yeni başlayan kişi bol bol kod yazmalıdır. Belirli bir seviyeye geldiğinde ise kendi ihtiyacını karşılayacak ya da çevresindeki insanların da faydalanabileceği uygulamalar geliştirmelidir. Uygulama geliştirirken kervan yolda düzülür mantığı ile değil de daha çok planlı ve programlı bir şekilde başlanmalıdır. Duruma göre değiştirilebilecek şekilde esnek bir yapı işi çok kolay hale getirebilir. OOP mantığına uygun, anlamlı değişken ve metot isimleri içeren kodlar yazılmalıdır. Hatta kodun okunabilirliği ne kadar iyi olursa yorum satırlarına ve debug işlemine o kadar az ihtiyaç duyulur. 

   Eğer programlamaya yeni başladıysanız ve nereden başlayacağınızı bilmiyorsanız, vaktinizi ne yapmalıyım, nereden başlamalıyım, hangi dili öğrenmeliyim gibi klasikleşmiş düşüncelerle boşa harcamayın ve bir yerden başlayın. Hatta aklınıza gelen ilk programı yapmaya başlayın. Hatalarla karşılaştığınızda sorun, stackoverflow gibi sitelerde sorulara ve çözümlerine göz atın ama kopyala yapıştır mantığından ziyade işin mantığını kavramaya çalışın. Emin olun programı yaparken öğrendiğiniz şeyler, eğitimlerde öğrendiklerinizden daha kalıcı olacaktır.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Gelişimin Önündeki Engel : Copy - Paste Programlama

SAP - ABAP Giriş

ABAP - POPUP Ekranlarda Nasıl DEBUG Yapılır